26 Ağustos 2015 Çarşamba

Girls Generation - Lion Heart Albüm İncelemesi

Merhabalar, sevgili okuyucularım (!) Bugün bir inceleme yapacağım bakalım nasıl bir yazı çıkacak ortaya. Başlıkta da gördüğünüz gibi bugünün talihli grubu Soshi -wooooooowww- Evet, çığlıklar ve sevinç gösterilerinin bir son bulmasıyla artık incelememize başlayalım diyorum :)

Lion Heart albümü Girls Generation'un 5. ful albümü olmakla beraber - tahtalara vurun nazarınız değmesin- totalde 12 şarkı içermekte. MV'si çıkan ve promosyonu yapılan üçlü Party, Lion Heart ve You Think'de buna dahil. Aslında albüm 6 şarkı birinde 6 şarkı birinde olmak üzere çıkarılmış Party ile beraber. Sonra da bir şeyler bir şeyler olmuş. Yani iki farklı albüm bir araya getirilip full albüm elde edilmiş. Ben de albümü full şekliyle indirmiştim. O yüzden bendeki full albümün sıralamasına uyarak incelememizi yapacağım.  Ufak ufak başlayalım o zaman Kırlangıçça Lion Heart incelemesine.

Hadi o zaman başlayalım. İlk şarkı gelsin!!!

1.Lion Heart

Albüme de adını veren Lion Heart retro konseptle çekilmiş ki retro hissi şarkından da alınıyor zaten son derece sevimli şeker bir şarkı ama öyle aşırı tatlı olup da iç bayan cinsten değil bu. Müzik videoda gördüğüm "Aslan Yürekli" yiğit delikanlı bir zamanların Damat Ferit'i gibi bir çiçekten başka bir çiçeğe konan zamparanın biridir. Ama ne zampara! 1.85 boyunda, geniş omuzlu, çakır bakışlı, yürüdüğü yerleri inleten, elinden her iş gelen aslan gibi bir yiğit. İşte her güzelin bir kusuru olduğu gibi bu yiğidin kusuru da fazla çapkın olması. Dünya üzerinde tadına bakmak istemediği kuş türü bulunmayan bir avcı. Ama sonunda kızlar durumu çakınca olanlar olur. Neyse mvde en hoşuma giden sahne Sunny'nin bizim "Aslan Yürekli"ye dersini bir "Kaplan Yürekli" ile vermesiydi :D
Aaaa, öyle mi olmuş?
Kısaca şarkı da mvde pek güzel pek şirin, teaserda pek beğenmeyeceğimi sanmıştım ama aslında baya güzelmiş. 

Bir de şöyle bir şey dikkatimi çekti. 2.48 - 3.00 arası T-ara'nın Roly Poly'sinde de vardı. Onda da 2.44 - 3.10 arası. Ama Soshi bu dans kısmını duo şeklinde yaparken T-ara solo takılmış. Sanırım yansıtmaya çalıştıkları dönemin belirgin bir özelliği o sahne. Tabi ikisi de müko canıımmm :D

Şarkıyı Türkçe alt yazılı izlemenizi de tavsiye ederim ^^



İlk teaserlar çıktığından beri dört gözle beklediğim şarkı. You Think. İlk duyduğum zaman da bu şarkıyı çok beğeneceğimi anlamıştım zaten. Lion Heart'ın aksine bu şarkıda daha sert, atarlı ve havalı Soshi ile tanışıyoruz. Şarkıdan "The Boys" hissi alsak da alakası yok. Bence çooooookkkk daha iyi""You Think". 

You Think hızlı, güçlü ve harika bir şarkı. Şarkının ana temasında "Lion Heart"taki aslan yüreği ezme üzerine kurulu :D Bir zamanlar sevdiğin, değer verdiğin bir insanın ayrıldıktan sonra bir zavallıya dönüşmesini görmek Soshi üyeleri için kabul edilemez bir şey. Bu yüzden arkalarından dedikodularını yapıp onları insanlara kötüleyen ahmakları kovma ve canına okuma operasyonu yapılıyor. Kısaca Lion Heart'da ezilen kızlar "Kadının Gücü Adına" deyip You Think'de taş üstünde taş bırakmayan havalı hatunlar oluveriyorlar..


Müzik video Lion Heart'a göre fazla sıradan olmuş. Kızlar bir odada dans ediyor. Ama koregrafileri o kadar güzel ki hikayeli bir mvye gerek bile yok yani. Kısaca bunu da beğendim Soshi, bu da olmuş aferin ^^



*Bir küçük ilave! Kimilerince -ki bu kimilerine ben kendimi de dahil edebilirim- bu şarkı gruptan atılan üye Jessica'ya gönderme niteliğinde. Şöyle ki eğer şarkının Türkçe alt yazılısına bir göz atarsanız sözlerin ilginç bir şekilde Jess'e yazılmış gibi bir izlenim verdiğini siz de fark edeceksiniz. Neredeyse "Jess, you ain't cooler than me, nah!" diyeceklermiş. 


3. Party

Çıkış şarkılarından sevmediğim hatta gıcık olduğum tek şarkı: PARTY!! Böyle saçma sapan sırf bir de böyle bir şeyimiz var denmek için yapılan bubblegum şarkılara sinir olurum. Bildiğin uyduruk bir şarkı yapalım kızları güzelce süslediğimiz neşeli bir müzik video ile yuttururuz demişler. Ama şarkı o kadar sinir bozucu ki sahilde koşuşturup eğlenen kızlar bile kurtarmıyor. O derece yani. Biliyorum fazla sert oldu. Hatta ultra sert onca övgüden sonra. Ama ben sevmem böyle sırf yapmak için yapılan şarkıları. Kendilerini de böyle şarkılar çok belli eder zaten. O yüzden bu şarkı ile görüşlerimi burada noktalamak ve en azından bir kaç neşeli, güzel gif ekleyip sıradaki şarkı için ortamı yumuşatmak istiyorum. Karşınızdaaaa Girls Generatioooonnnnn!!!!






Kırlangıç bunu sevdi! Ama öyle çok da değil. Özellikle girişi çok hoşuma gitti. Alttaki müzik çok başarılı. Sevdiğim hafif salon müzikleri ile yine sevdiğim Indie müzik karışımı bir şarkı olmuş. Hoş, güzel o anlamda.


Ama bir yerden sonra sıkma potansiyeli yüksek. Şu an şarkının yarısındayım ve sanki şarkı dönüp dönüp başa sarıyor. Yani hep aynı gidişatta ilerliyor. Naif, düşük tempolu, hatta neredeyse sıkıcıya kaçan ve benzerlerine sıkça başka grupların albümlerinde de rastlayabileceğiniz bir şarkı. Bir kaç dinlemeden sonra belki daha bir ballanır ama bilemiyorum. Bakalım enstrümantalı var mı? Varsa bayıla bayıla dinlerim çünkü. 



Ben bu şarkıya çok benzer bir şarkı dinlemiştim. SunnyHill'den miydi? Tam olarak hatırlamıyorum ama galiba SunnyHill. Zira SunnyHill dinler gibi oldum. Özellikle Midnight Circus'vari ama değil. O daha sert ve hızlı bir şarkıydı inanmıyorsanız açıp siz de bakın. Verdim linkini bir önceki cümlede.

Klip falan çekilse herhalde şu aşağıdaki gifteki sahneye benzer bir klibi olurdu bu şarkının.


Neyse tekrar şarkımıza dönelim. Özellikle girişini beğendim bu şarkının. Devamı pek sevmediğim karışık, hızlı ve alakasız bir bölüm olmuş.  Devamı dediğim de 00:41 ile 01:10 arası. Şarkı genel olarak hoş ama ben büyük ihtimalle fazla tutmam bunu telefonumun müzik çalarımda. Sawrryy Soshi, sawwrrryyy!!!



Show Girls gibi bir dans şarkısı daha. Ama bu şarkı baştan sona hareketli ve tempolu ilerliyor. Doğrusunu söylemek gerekirse bu şarkıda bana gerek kullanılan müzikler, gerek akış olarak f(x) şarkılarını hatırlattı. Sanki f(x) olsa comeback yapan bu şarkı albümün ilk sıralarında yerini alırdı.
         

Şarkı boyunca en çok dikkatimi çeken şey ise Taeyeon'du. Daha doğrusu Taeyeon'un sesi. Girişteki kısmında olsun, şarkıdaki kısımları olsun sesi parlıyor resmen kızın. Zaten bu comebackin diğer şarkılarında da -özellikle "You Think"de Taeyeon'a vurulduydum. Aynen burada da öyle oldum. Kızın vokali 10 numara 5 yıldız. Mükemmelin de mükemmeli. Sesini harika kullanıyor. Aferin kız Taeyeon!! 

Kısaca sonuç: Bu şarkıda güzel. Sıradaki?


Yine müziği çok güzel ama genel olarak sıkıcı bir şarkı. Özellikle o flüt sesi gibi bir ses var şarkıda çok güzel. Şarkı aynı tempo ile ilerleyen, fazla bir atraksiyonu olmayan sade bir şarkı. Sen yaparsan artık 5. ful albümünü böyle sıradan şarkıları sık sık kullanmak zorunda kalırsın Soshi. Kusura bakma canısı!! Dost acı söyler!

Bu Girls Generation'ın "Talk Talk" diye başka bir şarkısı daha vardı. Taaa "I GOT A BOY" albümlerinde. O şarkı çok manyaktı ya. Bayılıyorum ona ki hala dinliyorum hiç bıkmamacasına. O da 2:46'lık kıpkısa bir şarkıydı. Hiç o kadar kısa şarkı olur mu demeyin, oluyor hem de en alasından oluyor. Mühim olan içerik. Kısa ve öz bir şarkı. Sırf az daha uzun olsun diye saçma sapan uzatmamışlar, müko da yapmışlar. Aferin kız Soshi!!


* Ben de biliyorum Yoona'nın bu giflerde pek güzel göründüğünü. Her ne kadar normalde pek beğenmesem de bu comebackde kız coşmuş.


Woowww rap var! Şarkıda yeşil ışık, bip bip, sür tarzı kelimeler geçiyor. Galiba f(x)'in Airplane şarkısını yapan amcaya yaptırdılar şarkıyı. -kekekke- Tamam toplayıp sadede geliyorum.  Yine çok güzel bir müzik ama o 'Bip bip'ler hiç olmamış oraya ya.... Sanki böyle çocuklara trafik ışıklarını öğretmeleri için bir şarkı yapması istenmiş Girls Generation'dan da onlar da böyle bir şey çıkartmışlar ortaya. -yine kekekkeke- 


Tamam, tamam bu sefer gerçekten toplayıp bitiriyorum. Radyoda çıksa değiştirirdim yani o derece. Belki dinledikçe kulak aşinalığı olur, orasını pek kestiremiyorum, deneyip görmem lazım. Biraz Party gibi, eğlenceli, neşeli ve hareketli bir şarkı. Şöyle bir düşündüm de belki kopabilirsin bu şarkıyla ama kulaklığı takıp dinlemezsin herhalde ya. O bip bipler bozuya işi -kekekkekekk- 



Pe-pe-pe-peradays... diye güzel güzel girerken sıkıcı bir hal alan şarkı. Neden hep bu sorunu yaşıyoruz biz bu albümde ya. Şarkılar ne güzel giriyor sonra bir anda sıkıcılaşıyor. Hele bu, git gide temposu düşüyor şarkının. Ben daha ateşli, havalı şarkılar isterken, neden bunu yapıyorsunuz Soshi?  Daedaphaebwa!!



Her şarkı gibi bu da dinledikçe hoşlaşabiliyor ama bana kalırsa hala ilk kısmından gerisi pek de güzel değil. Sanırım, yok yok yükseğe çıkınca şimdi daha da iyi anladım, Tiffany'ninin kısmından sonrası sıkıcılaşıyor. Sonra da pek açılmıyor zaten. Yapacak bir şey yok SNSD, olmayınca olmuyor. Neden tekrar The Boys albümündeki şarkılarınıza bir kulak vermiyorsunuz. Bir deneyin bakın pişman olmayacaksınız!



10. Check

Hah işte bu güzel şarkı! Check, check,check, check!! Kısımları çok hoş. Bu şarkıyı beğendim, dinlerim de. Temposu başından beri düşük öyle bir artış gibi bir şey de yok ama şarkı sıkıcı olmamış. Bunu gerçekten beğendim. Ama herkes beğenir mi bilemeyeceğim! 


O "Go crayyyzzy" kısmını kim yapıyor bilemiyorum. Bulun onu bana, yanaklarını sıkıcağım. Çok hoşuma gitti bu şarkı. En önemli özelliği de albümdeki diğer parçalardan farklı olması. Bu çok önemli bir özellik. Bir şarkı baştan aşağı kendine özgü olmalı ki dinlediğinde aklında bir şeyle kalabilsin şarkıdan.  Aferin kız, bakın bu olmuş böyle devam!!!


11. Sign

Bu şarkı da ilginç ama sürekli dinler miyim bilemiyorum. Daha yüksek tempolu ve daha catchy olsaydı çok daha güzel olurmuş. Şarkıdaki detaylarsa ayrı bir güzel ama bunu belirtmem lazım yani. Bir kere en önemlisi bu şarkının da müziği çok iyi. Ayrıca, "More&more&more&more" kısmı ve en sondaki "L.O.V.E. yes, right" kısmı bir numara. Çok hoş bir havası var şarkının. Keşke biraz daha hareketli olsaydı. 


12. Bump it

İşte albümdeki favorilerimden biri. Kesinlikle silinmeyecek bu şarkı. Dinler dinlemez beğenmiştim bu şarkıyı. Gerçekten de çok iyi geldi bu, albümdeki onca sıradan şarkıdan sonra. Şimdi doğruya doğru. Siz söyleyin albümde sizce -çıkış şarkıları hariç- bu şarkıdan daha iyi bir parça var mıydı? Bence yoktu. O yüzden bu şarkıyı dinliyorsunuz. Ne yapıyormuşsunuz? Dinliyormuşsunuz. Tüm olay bundan ibaret. Nokta. Artık bir şey dememe gerek yok bence. Dinleyin dedim daaa, daha ne diyeyim?



Yaptığım ilk incelemenin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Umarım bu devasa uzunluktaki yazıyı  ya da yazarken bana devasa uzunlukta gelen bu yazıyı siz hiç sıkılmadan okursunuz ve görüşlerinizi de benimle paylaşırsınız. Çigımgaci Kırlangııııççççç!!!







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...